26.9.13

Când nu lucrezi cum trebuie


Se mai întâmplă să zăbovesc pe site-uri care
se dedică întru totul corpului,citind articole despre ”cum să lucrezi la sală” sau ”ce să mănânci ca să faci X”. No, inevitabil mai dai și de articole care nu numai că au perle grandioase, dar prezintă și un risc teribil asupra cititorului adept al zicalei ”Crede și nu cerceta”. Mai jos voi posta fragmente din articol.


-Nu respiri corect
Daca nu respiri bine, vei obosi rapid, vei avea ameteli si vei iesi din sala dupa doar zece minute de cardio. Cei mai multi antrenori recomanda o respiratie in doi timpi - inspiri in prima jumatate a exercitiului si expiri in cea de-a doua. De exemplu: cand faci abdomene, la ridicare inspiri, la coborare expiri. Inspira adanc, lent, fara nicio graba, si vei putea lucra mai mult. Sa nu cumva sa-ti tii respiratia in timp ce lucrezi cu gantere - te vor lua ametelile cu siguranta!

Uite ca se poate să începi direct un articol cu prostii. Dacă faci exact cum a spus, o să constați că pe la ultimele repetări, inspirația aia va ajunge la maxim înainte să ajungi cu mișcarea la jumătate. Respirația nu interferează cu repetarea. Poți să respiri de câte ori vrei, ai nevoie de oxigen.


-Nu alternezi tipurile de antrenament
Ti-ai descoperit o adevarata pasiune pentru pilates si nu mai vrei sa auzi de alte antrenamente, asa ca faci cate doua ore pe zi de power pilates, de patru ori pe saptamana. Poate ca in prima luna, corpul tau va fi foarte incantat de intensitatea si determinarea cu care il lucrezi, dar dupa aceea, nu o sa mai raspunda la tratament. De ce? Pentru ca muschii se obisnuiesc cu antrenamentul si devin lenesi. Trebuie sa-i "sochezi" in fiecare saptamana cu cateva exercitii noi, ca sa se mentina tonifiati. Cel mai bine e sa variezi tipurile de antrenament de-a lungul zilelor saptamanii.

Altă idioțenie. Asta cred că este prezentă în absolut toate sălile. Poate și de aceea e atât de greu de demontat.
Nu ai de ce șoca organismul dacă nu e nevoie. Dacă organismul răspunde la stimul, nu are rost să îl modifici. Da, plafonare există, dar nu după o săptămână. Mușschii se obișnuiesc atunci când au ajuns la nivelul la care mișcarea nu mai aduce nicio provocare, lucru care se întâmplă în minimum câteva luni.


-Te grabesti
Este cea mai frecventa si mai periculoasa greseala de antrenament. Normal ca vrei sa termini mai repede seturile de exercitii si sa nu te mai doara muschii, dar daca nu executi exercitiul corect nu o sa-ti antrenezi muschii cum trebuie. Mai rau e ca ai putea avea „accidente” din cauza faptului ca iti soliciti ligamentele, si nu muschiul.

Cine se duce să se antreneze cu gândul că vrea să termine mai repede și să nu doară mușchii ar face mai bine să termine de tot. Apoi, ligamentele sunt ceva mai rezistente ca mușchii. Nu de ei ar trebui să te îngrijorezi mai tare. Poate se refereau la tendoane, dar dacă este așa, cineva care confundă tendonul cu ligamentul pierde din credibilitatea pe care o percepe celorlalți.


-Exagerezi cu abdomenele
Faptul ca faci sute de abdomene nu inseamna ca vei scapa de grasimea de pe burta sau ca vei face "pachetele". Daca nu ai o alimentatie adecvata (putine grasimi si dulciuri) si nu lucrezi cu gantere sau daca nu faci cardio deloc (macar o sedinta de spinning pe saptamana), nu vei arata ca "fetele din reviste". Trebuie sa ai rabdare si sa-ti echilibrezi programul de antrenament incercand tot felul de sporturi de sala, si nu numai.

Paradoxal(pentru ei,firește), grăsimile sunt chiar utile. La fel și dulciurile. Firește,în anumite momente cheie.
Acum asta cu ”fetele din reviste” e subiectivă. Mai știi ce țeluri au persoanele?

No comments:

Post a Comment